| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
MentalSick

|
Skrivet: Ons Jul 07, 2010 11:45 Rubrik: Hjäälp kan ingenting om hår! :S |
|
|
Hello.. Nu vet ja inte om jag är i rätt forum... men men, jag har iaf en massa frågor, som jag hoppas jag kan får svar på ^^
1. Det första är, ifall jag skulle passa i dreads i huvudtaget?!
Jag har funderat på rosa och svarta dreads, bild längre ner.
2. Kommer jag se för blek ut om jag färgar håret helt svart?
oj, kanske inte bästa bilden för att kunna se det x)
3. Kan man ha svarta dreads och mörkbrunt hår? (så att jag inte får så synlig utväxt) xD
Här: en bild på mig x) sån färg är mitt hår just nu.. rött i underhåret i luggen..
4. Har ett problem till... Jag älskar rosa och jag gillar Rött :S har många kläder som är röda.. kommer det konstigt ut med rosa dreads då? xD
Dreadsen.
 |
|
| Till överst på sidan |
|
Colourspot
Blev medlem: 26 Mars 2010 Inlägg: 390 Från: Vallentuna (Stockholm)
|
Skrivet: Ons Jul 07, 2010 12:32 Rubrik: |
|
|
Jag tycker att blek hy är väldigt vackert, så jag är kanske helt fel person att svara på den biten
Angående olika färg på dreads och naturligt hår, så har jag haft grönt hår (urblekt och dant) + svarta dreads - trivdes kanon i det, men det är ju en smakfråga hur man vill att det ska matcha.
Stör mig inte heller på att/om hårets färg skär sig mot kläder och liknande  _________________ //Louise |
|
| Till överst på sidan |
|
starfuckers

|
Skrivet: Ons Jul 07, 2010 12:55 Rubrik: |
|
|
1. Alla passar i dreads, om man bara får till rätt sort för en själv, så svar: ja!
2. Nejje, blekt är fint, och svart hår ändrar inte hyn så mycket imo. sola lite annars haha.
3. för mig är det ett big NONO, speciellt om du ska ha svart/rosa. Det syns så väl att det är oäkta då, och färgerna...nä.
4. För mig är det väldigt sällan rött och rosa matchar. Väldigt. Så satsa på bara svarta dreads kanske?
För den rosa du valt känns lite väl bluefox-kläder för mig om du har rött till.:/
men det är min åsikt, såklart.
(jag har samma problem här också, så jag fastnade på svart hår helt enkelt.) _________________ "Live your life like a fariytale, and a fairytale it will be"
www.atypi.blogg.se |
|
| Till överst på sidan |
|
MentalSick

|
Skrivet: Ons Jul 07, 2010 13:50 Rubrik: |
|
|
Tack för svaren!
starfuckers: jag har faktiskt tänkt på bara svart.. men bara älskar candy canes df jag ville ha lite färg i.. men man kan ha vitt och svart?!  |
|
| Till överst på sidan |
|
starfuckers

|
Skrivet: Ons Jul 07, 2010 16:51 Rubrik: |
|
|
Jag tycker du ska ha samma färg på dreadsen som håret, annars tycker jag nästan alltid att det ser fail ut.:/ Det blir liksom massa småhår som ser smutsiga ut osv.
Ha svart, brun, blond eller något då? Eller färga överhåret svart?
Men det är såklart en smaksak! Jag älskar också färgglada dreads, och ja,d å är svart hår bäst imo. _________________ "Live your life like a fariytale, and a fairytale it will be"
www.atypi.blogg.se |
|
| Till överst på sidan |
|
kinematografi

|
Skrivet: Tor Sep 02, 2010 12:23 Rubrik: |
|
|
| Vitt och svart är assnyggt tillsammans. Men som sagt är inte rosa och rött jättesnyggt tillsammans. Ångrar mig alltid när jag får för mig att färga håret rött för alla rosa kläder jag älskar att använda. :> |
|
| Till överst på sidan |
|
|