| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Nymphaea

|
Skrivet: Tor Jul 29, 2010 19:52 Rubrik: Ny steamer |
|
|
Har köpt en steamer idag (wohoo!) men när jag läser innehållsförteckningen så blir jag förvirrad av att man ska göra osv. Vad är det för tryckreglage, ska man sköta det själv? Hur länge kommer det ur ånga innan man måste fylla på igen (vänta 5 min osv det vet jag), jag brukar göra DE och håller alltid fast håret med tårna när jag värmer, men tvivlar på att jag kan göra det när jag ska värma med steamer, hur kan man hålla fast DE istället?
Jag kanske är korkad, men mest är det att jag har svårt att förstå massa instruktioner, speciellt när det står så utspritt som i papprena.
Den är köpt på biltema btw, ifall det är viktigt . _________________ Through pain comes beauty |
|
| Till överst på sidan |
|
Jagkallaskatt

|
Skrivet: Tor Jul 29, 2010 20:43 Rubrik: |
|
|
Jag brukar sätta en påsklämma i mitten på DE dreaden och sen värma
Sen det andra är kanske lite svårt att svara på, alla steamers är ju inte likadana Vad heter den? _________________ http://kittydread.webs.com/ |
|
| Till överst på sidan |
|
Nymphaea

|
Skrivet: Tor Jul 29, 2010 20:46 Rubrik: |
|
|
Sitter påsklämman fast i något?
Biltema har ju bara en? _________________ Through pain comes beauty |
|
| Till överst på sidan |
|
Jagkallaskatt

|
Skrivet: Fre Jul 30, 2010 19:09 Rubrik: |
|
|
Haha hoppsan det missade jag! Nej min är köpt på Jula så det kan jag inte svara på.
Jag fäster typ ett strumpbyxben på en stolsrygg, lägger DE dreaden över typ, och fäster påsklämman i mitten, sen när jag ska värma andra sidan så byter jag bara håll..typ  _________________ http://kittydread.webs.com/ |
|
| Till överst på sidan |
|
Nymphaea

|
Skrivet: Fre Jul 30, 2010 19:22 Rubrik: |
|
|
Ah smart! Ska genast provas ^^ tack! _________________ Through pain comes beauty |
|
| Till överst på sidan |
|
Flyingclownfish

|
Skrivet: Tis Aug 03, 2010 18:41 Rubrik: |
|
|
min steamer är från biltema, reglaget eller vad man ska kalla det kan man ställa in på vad som känns bäst, jag har nog knappt rört mitt
det har ingen större betydelse
att öppna den när den är kokhet resulterar i en explosion av kokande vatten, det är inte skönt, tro mig xD jag vet.
jag visste att man skulle vänta, men glömde...
vet inte riktigt hur länge vattnet räcker, brukar inte fylla på till max, fyller på när det tar slut och det är inga problem  |
|
| Till överst på sidan |
|
Jagkallaskatt

|
Skrivet: Tis Aug 03, 2010 22:30 Rubrik: |
|
|
Min steamer rymmer 200 ml, och tja, ca 10 smala, långa SE eller 4 DE brukar det räcka till :3 _________________ http://kittydread.webs.com/ |
|
| Till överst på sidan |
|
|